Bilder och filmer

»

Kristians små eskapader

5/5
Skrivet av HampusH
Det var inga tråkiga hantlar det där... Nästan så jag vill byta ut mina mot den där sorten. Min sort ligger mest på golvet och samlar damm.
Har den typen också. Dom här är betydligt mer aktiva!
Skrivet av KristianE
Har den typen också. Dom här är betydligt mer aktiva!
Phew... Tänkte väl det. Då är det inte bara jag.
Baybylycka i burken i kväll!
Hörde att det plumsade lite och när jag tittade upp såg jag en alldeles för liten rocka swisha över glaset...
Skrivet av KristianE
Hörde att det plumsade lite och när jag tittade upp såg jag en alldeles för liten rocka swisha över glaset...
Stort grattis. :)
Grattis
Skrivet av KristianE
Gratulerar 😺
Skrivet av KristianE
Tjohooo va najs super grattis, är det ifrån de ni köpte här? Vad blev det för kön?
Tack alla.
@Päran
Japp det är från dom som kommer från dig.

Tror det är en av varje, men har inte kunnat kolla så noga än.
Grymt kul! Grattis! 😀
Idag fick jag tummen ur och startade en burk till smårockorna.
Dom har växt bra, 17cm över disken på valpar som är 4 månader känns som ganska bra tillväxttakt ändå.

image
Skrivet av KristianE
Idag fick jag tummen ur och startade en burk till smårockorna.
Dom har växt bra, 17cm över disken på valpar som är 4 månader känns som ganska bra tillväxttakt ändå.

Hjälp vad fina dom är. Vad får de för mat? Vilken mat gillar de mest?
Dom äter i princip bara cichlid Gold sinking.
Jag är bekväm av mig och matar väldigt lite med annat nuförtiden.
Skrivet av KristianE
Dom äter i princip bara cichlid Gold sinking.
Jag är bekväm av mig och matar väldigt lite med annat nuförtiden.
Så pass, cichlid gold är väl ok. Jag tycker att det är kul med variation på maten och om något tar slut så blir det ingen panik. Fina är de ialla fall. Behålla eller sälja?
Skrivet av Päran
Så pass, cichlid gold är väl ok. Jag tycker att det är kul med variation på maten och om något tar slut så blir det ingen panik. Fina är de ialla fall. Behålla eller sälja?
Har tyvärr inte plats att behålla.
Så det blir nog tyvärr till att sälja.

Angående maten så blir det nog till att försöka få dom att äta lite mer varierat nu. Däremot känns risken att få slut på foder minimal, har ju Haninge djurbutik som närmsta butik och dom har alltid mat på lager. Skulle det knipa så finns ju ett flertal till som har hikari inom några mil. Det är bekvämt att bo i Stockholm ibland.

Honan till vänster på bilden (botten är slamsugen efter fotot).
5/5
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.