Bilder och filmer

»

Kristians små eskapader

2/4
Skrivet av Päran
Nope de vill ha lite varmare, kan tänka mig att filtret kan lukta lite. När tror du att det blir fisksöäpp i karet?
Nästa helg kan vara en realistisk plan att släppa i fisk om jag får tid över i veckan att limma andra filtret och skaffa dom delar jag behöver (typ en koppling till andra pumpen och eventuellt ett par börjar).
Annars kanske helgen efter det.
Gött att se... Finns ju några historier om rockor som klarat sig alldeles utmärkt ner åt de där graderna... Så ja, bara kör!
Skrivet av HampusH
Gött att se... Finns ju några historier om rockor som klarat sig alldeles utmärkt ner åt de där graderna... Så ja, bara kör!
Finns en del som inte klarat sig så vänta tycker jag
Skrivet av Päran
Finns en del som inte klarat sig så vänta tycker jag
Haha, jo... Det känns rimligt.
Jag tänker nog fega faktiskt.
Har jag väntat flera månader kan jag nog vänta tills temperaturen är rätt också.
Schuup better safe than sorry. Ser fram emot lite bilder när det är igång.
Rör!
Skrivet av KristianE
Rör!
Du har rör.. jag är lätt avis..

Jag lär inte ha rör på samma sätt förrän i februari...
Skrivet av KristianE
Rör!
Det rör på sig...
Skrivet av KristianE
Rör!
Rörigt..
Skrivet av HampusH
Rörigt..
Tänkte skriva det men antog någon annan skulle vilja ta äran.
Flest kulventiler när man dör vinner?
Skrivet av ChristofferJonsson
Tänkte skriva det men antog någon annan skulle vilja ta äran.
...
Skrivet av DavidEk
Flest kulventiler när man dör vinner?
Det är ju bara 2 per krets.
2 beadfilter och sen ska det bli en krets för sumpen.

Men sumpens krets är löst hängande i luften än så länge. Det som ska bli returen kommer funka som överrinning för hela karet till en början så att jag teoretiskt kan köra kontinuerligt vattenbyte.
Skrivet av KristianE
Det är ju bara 2 per krets.
2 beadfilter och sen ska det bli en krets för sumpen.

Men sumpens krets är löst hängande i luften än så länge. Det som ska bli returen kommer funka som överrinning för hela karet till en början så att jag teoretiskt kan köra kontinuerligt vattenbyte.
Jag är mest avundsjuk...
När man ändå inte får ner fisk i akvariet den närmsta veckan så kan man ju skaffa andra invånare under tiden...
Skrivet av KristianE
När man ändå inte får ner fisk i akvariet den närmsta veckan så kan man ju skaffa andra invånare under tiden...
Bra skit. Så gjorde jag när jag starta stora med. Tog lite över två veckor.
Skrivet av faltaren
Bra skit. Så gjorde jag när jag starta stora med. Tog lite över två veckor.
Vi startade ju sambons 960 med ammoniak också.
Sjukt smidigt om man ska lasta i en massa fisk direkt.

Men det känns konstigt att hälla målarvätt i karet...
Det där har jag inte ens funderat på...

Lite bakterier från annat akvarium, i med ammoniak, vänta?
Skrivet av DavidEk
Det där har jag inte ens funderat på...

Lite bakterier från annat akvarium, i med ammoniak, vänta?
Ammoniak i rätt mängd (5ppm) sen köra filter, hålla upp ammoniaknivån med mer ammoniak när den börjar sjunka.
Hålla koll på ammoniak, nitrit och nitrat för att se när karet börjar bli färdigt.
Tar 2-4 veckor, kan gå lite fortare om man snor bakterier från ett annat akvarium
2/4
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.