Övrigt

»

Mastacembelus shiranus rosette

Hej! Har precis skaffat världens sötaste lilla varelse: Mastacembelus shiranus rosette från The Great Lake Malawi och har googlat i princip ALLT men det finns ju tyvärr inga överdrivna mängder info om denna sötnos...behandlar den för vita prick just nu (upptäckte det tidigt, har behandlat honom/henne i en vecka & den äter fryst Artemia som en liten häst numera & verkar superpigg...so, fingers crossed....), är det någon här som har erfarenhet av denna art? Har den tillsammans med 6 fredliga Aulanocara-ciklider (3 par) + en liten men tuff Ancistrus, har bra PH i plurret, regelbundna vattenbyten etc, matar varannan dag med Artemia & ciklidpellets, många grottor att gömma sig i...behöver jag tänka på något annat? När det gäller min nya älskling går jag ÅL IN...(jepp, bor i Göteborg...😉)
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.