Skrivet av TobiasKing
Ska hämta denna lilla krabat nu till helgen. Är det nån som är duktig på just lmalar?
Lutt pleco ni har koll vet jag. Nån mer som har nått att inflika.
Den är beställd som l095a som man inte hittar nån info på alls på wörld wide webb. Tycker det liknar L152 mer men samtidigt så är det ett ungdjur och är inte ens 15cm.
Svårt att säga i den storleken, verkar även lite luddigt vad som skiljer mellan l152 och Pseudorinelepis genibarbis ? men jag tror på det sistnämnda och jag har sett den live ?

Skrivet av TobiasKing
Ska hämta denna lilla krabat nu till helgen. Är det nån som är duktig på just lmalar?
Lutt pleco ni har koll vet jag. Nån mer som har nått att inflika.
Den är beställd som l095a som man inte hittar nån info på alls på wörld wide webb. Tycker det liknar L152 mer men samtidigt så är det ett ungdjur och är inte ens 15cm.
Ser inte ut som l95 , mest troligt l152 ... du få fixa bättre bilder :)
Då man ser dom live är skillnaden stor. Jag sätter mina slantar på 152 på den där faktiskt.
Jag har haft alla 3 arter Pseudorinelepis , små till vuxen storlek och l152 är min bästa gissning .

Skrivet av pleco
Jag har haft alla 3 arter Pseudorinelepis , små till vuxen storlek och l152 är min bästa gissning .
Bättre bilder kommer i helgen. Säger ni att de är l152 så går jag på den linjen me då det var det jag misstänkte.
Fick hem denna malen igår som tyvärr kom med nån form av löss ifrån glaser. Så har slängt ner den i ett kar med parazin p så fixar bättre bilder när den gått färdigt sin kur.
Kom på att jag glömt att ladda upp bild på denna malen. Jag är ganska säker på att det är en l152.
När hen visar upp sig måste man fota.

Skrivet av TobiasKing
Fick hem denna malen igår som tyvärr kom med nån form av löss ifrån glaser. Så har slängt ner den i ett kar med parazin p så fixar bättre bilder när den gått färdigt sin kur.
Är det karplöss fram med pincett och plocka

Skrivet av TobiasKing

Skrivet av Päran
Plockade dom jag såg och körde dubbla kurer parazin på den.