Bilder och filmer

»

Flyttar en av mina rockor till Tropicarium

Som titeln lyder så fick en av mina rockor flytta till Tropicarium i våras! Har tyvärr inte orkat redigera ihop klippen förrän nu... Har skrivit lite backstory på engelska i klippet, men skriver lite kort om det hela här nedan också. 🙂

Detta en Potamotrygon motoro "marble" hane (som lyssnar till namnet StingRay Charles) som jag haft sedan ca 2012, och jag räknar det som den första rockan jag skaffade på riktigt... Jag hade en liten reticulata ett kort tag innan denna rocka, men den räknas knappt. Hur som helst så tyckte jag att denna hane började bli mer och mer aggressiv mot honorna, och jag var tvungen att flytta ut han helt från karet. Eftersom jag visste att han skulle gå lika hårt på honorna igen om jag släppte ner han i akvariet så kändes det mer rimligt att försöka hitta ett nytt hem åt honom. Som tur är så har jag ju haft lite kontakt med Tropicarium förr, och där hade dem en plats åt honom! Så stort tack till Tropicarium och till PatricWilhelmsson som hjälpte till att styra upp allt och tar hand om honom. 💪😀

Kändes givetvis tråkigt att skicka iväg den rockan jag haft längst, men det var definitivt det bästa alternativet som fanns i det läget. Var inte kul att låta han gå i IBC tanken längre än nödvändigt... Dessutom så är denna rocka fadern till den första valpen som föddes här hemma (känd som Kim Jong Olof), så en liten del av honom är fortfarande kvar här hemma kan man säga! 😌
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.