Övrigt

»

Vad är ett rimligt pris att betala för dessa 2 LDA105 ?

https://www.youtube.com/watch?v=Q1Gl-TC89PU

Det är en hona och en hane, ca 30 cm.
Aldrig sett LDA105 på några listor. Så kan inte yttra mig om vad ett rimligt pris är. Det du tycker är rimligt är mitt svar. Vet inte om de var LDA105 som Jozi har iaf en av.
Skrivet av tobiassorensen
Aldrig sett LDA105 på några listor. Så kan inte yttra mig om vad ett rimligt pris är. Det du tycker är rimligt är mitt svar. Vet inte om de var LDA105 som Jozi har iaf en av.
Så är det. "Breeding pair" kvarstår väl att bevisa, vetefåglarna om det finns bekräftad lek även om just Agir visade mig någon snutt på något som skulle kunna vara odlat.

Dyrt är förmodligen svaret.
Förra året på Diskuschampionatet så träffade jag Svampus och Sjebbe Hans Evers och hade en liten pratstund om allt möjligt, mest malar såklart.
Grymt trevlig och han könsbestämde mina L97:or jag hade med mig till Championatet.

Han nämnde att han hade vart i Indonesien hos en kompis och kollat in rövhål i 2 dagar på just LDA105.
Dock nämnde han att det fanns endast 2st honor i hela den stora gruppen, tror det var ett 40-tal om inte minnet sviker.
Hans tror och hävdar att alla honor som fångas läggs tillbaka under fångsten.
Finns anledningar såsom att hålla uppe priserna på marknaden osv.

Jag tror att i första hand kommer dom att behålla alla avkommor, typ behålla alla honor för framtida avel.

Kul att dom lyckats!
Jag träffade en colombian som bodde i Thailand och försörjde sig med att dels odla l-malar men mest import till Thailand och Australien. Han menade på att de man ser av sk "odlade" lda105 skulle vara att man hittat hanar i det vilda med ägg eller yngel.

Klart det skulle ju vara rimligt att om man hittade en hane på ägg att dom bara tar äggen och sen hoppas på att kunna komma tillbaka och hämta fler ägg/yngel.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.