Bilder och filmer

»

Oscars källare

10/10
Skrivet av OscarOberg
Ja det känns bättre så, lika bra att ta det säkra före det osäkra😊 Jag tänkte att det är ju en beprövad metod nerefrån skaune👌😉
Haha ja det verkar hålla än iaf 😁
Skrivet av OscarOberg
Sakta men säkert!
Glasfiberlamineringen är klar. Ett första lager glasfiber över alla skarvar och hörn sen två lager till över alla ytor på det. Och nu är ett lager vit epoxi NM FS023 struken.
Och bilderna lär väl hamna i en annan ordning🤗
Ujujuj blir super najs, vilken färg blir det sen?
Skrivet av Päran
Ujujuj blir super najs, vilken färg blir det sen?
Tack! Det lutar väl åt att det blir svart eller mörkgrått. En tanke fanns att ha vit botten och även ljusare väggar för att ev hjälpa snowleopardsen att utveckla sitt vita mer. Men det blir nog snyggare med mörkare/gråsvarta väggar.
Har någon något annat bra förslag är inget spikat ännu🤗
Skrivet av OscarOberg
Tack! Det lutar väl åt att det blir svart eller mörkgrått. En tanke fanns att ha vit botten och även ljusare väggar för att ev hjälpa snowleopardsen att utveckla sitt vita mer. Men det blir nog snyggare med mörkare/gråsvarta väggar.
Har någon något annat bra förslag är inget spikat ännu🤗
Vålj sandfärgen nere och försök med att få till oändlighet upp i vattnet eller måla flodvägg eller sjökstrand med grenar som ger 3d ut i karet med verkliga grenar.
Sandfärg till botten var en bra idé!
Grenar eller så vet jag inte om mina målningsfärdigheter löser😬 men ett mycket bra förslag, jag har klurat på något liknande fast olika blad, typ ta några monstera blad och gullranka som mall och måla över och runt dom i flera olika nyanser för att också få till någon 3d effekt typ
🤔
Skrivet av OscarOberg
Sakta men säkert!
Glasfiberlamineringen är klar. Ett första lager glasfiber över alla skarvar och hörn sen två lager till över alla ytor på det. Och nu är ett lager vit epoxi NM FS023 struken.
Och bilderna lär väl hamna i en annan ordning🤗
Snyggt!
Skrivet av OscarOberg
Sandfärg till botten var en bra idé!
Grenar eller så vet jag inte om mina målningsfärdigheter löser😬 men ett mycket bra förslag, jag har klurat på något liknande fast olika blad, typ ta några monstera blad och gullranka som mall och måla över och runt dom i flera olika nyanser för att också få till någon 3d effekt typ
🤔
Vill inte vara en tråkmåns...men jag tror inte det blir bra med för mycket trix 🙈 Sjukt svårt att få sånt se bra ut. Bättre köra med en, max två färger.
Skrivet av MichaelNordlund
Vill inte vara en tråkmåns...men jag tror inte det blir bra med för mycket trix 🙈 Sjukt svårt att få sånt se bra ut. Bättre köra med en, max två färger.
Inte alls tråkmåns!🤗 Det låter realistiskt, lite så jag känt med och därför blir det åt en svart/grå insida.
Är inte särskilt vass med penseln så förmodligen ingen idé att ens försöka något annat😉
Grymt! 👌 Jag hade personligen kört allt svart... Om man vill ha ljus botten så kör man vit sand sen bara! Ett helt vitt kar kan se riktigt fett ut också, men rent spontant så är det ett helt svart kar jag gillar mest. Och jag tror en svart botten och bakgrund gör fisken något tryggare. Helt vitt brukar ju bidra till en så kallad "white tank treatment" och om man är ute efter det, så är det ju helt rätt val.
Skrivet av Svampus
Grymt! 👌 Jag hade personligen kört allt svart... Om man vill ha ljus botten så kör man vit sand sen bara! Ett helt vitt kar kan se riktigt fett ut också, men rent spontant så är det ett helt svart kar jag gillar mest. Och jag tror en svart botten och bakgrund gör fisken något tryggare. Helt vitt brukar ju bidra till en så kallad "white tank treatment" och om man är ute efter det, så är det ju helt rätt val.
Precis, det är nog så det får bli också.
Nog för att vitt helt och hållet kan vara lite coolt och kanske fördelaktigt för utveckling av snöleopardernas teckning så kommer det ju gå andra fiskar där med (Hur ball är albinosar i en vit tank?🙄) och karet i sin helhet blir bra mycket snyggare med svart. Så något åt det hållet, grå/svart med ljus sand. Blir nog najs😊
Skrivet av OscarOberg
Precis, det är nog så det får bli också.
Nog för att vitt helt och hållet kan vara lite coolt och kanske fördelaktigt för utveckling av snöleopardernas teckning så kommer det ju gå andra fiskar där med (Hur ball är albinosar i en vit tank?🙄) och karet i sin helhet blir bra mycket snyggare med svart. Så något åt det hållet, grå/svart med ljus sand. Blir nog najs😊
Som mitt. Härmis 😉
Skrivet av faltaren
Som mitt. Härmis 😉
Haha jaa som sagt, jag bygger efter ett skånskt beprövat koncept😉
Update på karet och dina platta vänner?:)
Skrivet av tobiassorensen
Update på karet och dina platta vänner?:)
Det ska jag försöka åstadkomma snart!:)
Skrivet av OscarOberg
Det ska jag försöka åstadkomma snart!:)
Ja vafan din hybrid är jag intresserad av att se hur den utvecklas.
10/10
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.