Bilder och filmer

»

Visa fisken.

9/25
Nu är burken fylld ❤ allt snurrar och ska vänta på att det klarnar lite bara.
Sen ska jag rota fram alla värmare jag har och hänga i en klase 😂😂
Hur många watt värmare burkar man behöva till 1400liter? Brukar ligga mellan 21-24grader i rummet o vill ha 26-27 i burken.
Skrivet av NiklasNisseAhlgren
Nu är burken fylld ❤ allt snurrar och ska vänta på att det klarnar lite bara.
Sen ska jag rota fram alla värmare jag har och hänga i en klase 😂😂
Hur många watt värmare burkar man behöva till 1400liter? Brukar ligga mellan 21-24grader i rummet o vill ha 26-27 i burken.
Ser bra ut👍🏻
Grymt! 😊
Jag har nog inga pengar alls nu! 😂😂 men när det trillar in lite igen så vill jag ha ok ljus med 6-8000k
Men billigast möjligt typ. 🤪
Marsaqua gör prisvärda led. Likaså dsuny. Båda finns att beställa ifrån ebay. Beamswork har jag läst gott om med.
Skrivet av tobiassorensen
Marsaqua gör prisvärda led. Likaså dsuny. Båda finns att beställa ifrån ebay. Beamswork har jag läst gott om med.
Fan så fint! Då har jag nått att leta efter! 😊
https://youtu.be/sBaZv_Ua_xk

Sjukt med jobb innan en burka är igång och snygg... 😂 men nu kommer jag fan sittar här o stirra en del! 😊
Vattenbiten var det ju oxå... vattentanken jag var o hämtade gick inte in i skåpbilen. Så det sög ju! Men jag åkte till jula och köpte 2st filterhållare, anslutningar, 10micron bummulsfilter och ett kolfilter. Så hoppas jag att det inte slank igenom något som mina fiskar inte tycker om med vårat vatten. Men tror ändå jag framöver ska försöka hämta vatten till burkarna. 🤔
Bra jobbat! Ser riktigt gött ut... Mycket fint klistermärke där också. Pluspoäng!! 🤩
https://youtu.be/XaLy7crx2S0
Min 24-25cm påfågel ser helt plötsligt väldigt liten ut! 😂😂
https://youtu.be/XaLy7crx2S0
Min 24-25cm påfågel ser helt plötsligt väldigt liten ut! 😂😂
Den är liten. Mina är 40+ 😉
Skrivet av faltaren
Den är liten. Mina är 40+ 😉
Och dina ser med små ut😂😂
Och dina ser med små ut😂😂
Haha va fan säger du. Jävla påhopp
Ja men dom tar ju så sjukt lång tid att växa!!! 🤬 får väl köpa stora fiskar nästa gång! 😂
Mina lutino fyller (sen jag köpte dom) 1år i mellandagarna. 😊
Skrivet av faltaren
Haha va fan säger du. Jävla påhopp
Ja i ditt kar ser fan allt smått ut;) du behöver en pima ❤❤
Ja i ditt kar ser fan allt smått ut;) du behöver en pima ❤❤
Lite så va 😃. Fast de blir ju liiiite stora. Hade inte rt varit så jävla glupska och blivit så stora hade jag velat ha det.
Skrivet av faltaren
Lite så va 😃. Fast de blir ju liiiite stora. Hade inte rt varit så jävla glupska och blivit så stora hade jag velat ha det.
Men frågan är hur pass stora dom blir i fångenskap? Iofs snubben från usa som gjöt i betong hemma i garaget på 100000 gallon. Hans två pimor vart fan enorma. Sen snubben som har predatory fins pimor är rätt stora. Men klart du ska ha en pima i ditt kar. Sen steinar har ju en i sitt 20kubikskar. Tror dom växer snabbt upp till metern sen saktar de nog ner lite.
Ja en sån är ju drömmen... men då skulle man behöva leva i varmare klimat eller flytta in någon stans där det finns simbassäng...
Men frågan är hur pass stora dom blir i fångenskap? Iofs snubben från usa som gjöt i betong hemma i garaget på 100000 gallon. Hans två pimor vart fan enorma. Sen snubben som har predatory fins pimor är rätt stora. Men klart du ska ha en pima i ditt kar. Sen steinar har ju en i sitt 20kubikskar. Tror dom växer snabbt upp till metern sen saktar de nog ner lite.
Mjo men ändå. Finns dock mindre arter.
Skrivet av faltaren
Mjo men ändå. Finns dock mindre arter.
Av arapaima? Alla vill väl ha en gigas?;)
Av arapaima? Alla vill väl ha en gigas?;)
Haha kan tänka mig en mini 😄
Skrivet av faltaren
Haha kan tänka mig en mini 😄
Arapaima leptosoma skulle vara nått för dig då;)
9/25
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.