Bilder och filmer

»

Visa fisken.

30/41
https://youtu.be/gA4YIhlhHSc
Min lilla prinsessa har läkt bra i ryggfenan och giraffen har varit lite snällare sista veckorna. ❤
Tycker den är så sjukt fin! 😍
Den tycker inte om att visa sig men här är min lake🤩
Skrivet av Geckomaster
Den tycker inte om att visa sig men här är min lake🤩
Coolt! 😍 hur stor är den? Vad matar du den med?
https://youtu.be/XOoPRbojeV4
Kul att byta vatten.. 🤬 bytte filterpatroner o fyllde som vanligt. Men blev fan sämmre än vanligt. 😔
Funderar på om jag ska koppla ihop 4st filter patroner och fylla igenom. Börjar bli less...
Lite bättre några timmar senare o i morgon är det nog klart o fint igen... 😫
Såg precis Irvinin äta! ❤ nu väntar jag bara på att se den simma ut från tegelpannan... 😂
Flyttade tegelpannan så den blir lättare att hålla koll på. 😊
Kom hem ett paket så jag kan filtrera partiklar igen. ❤
Skrivet av NiklasNisseAhlgren
Kom hem ett paket så jag kan filtrera partiklar igen. ❤
De där såg intressant ut. Vars beställde du de nånstans?
Skrivet av tobiassorensen
De där såg intressant ut. Vars beställde du de nånstans?
Står på kartongen. Är luftfilter. 😊
Svenskar. 💪😎
Ett stort steg!
I dag kommer sambon och frågar om jag inte kan flytta in burkarna i vårat sovrum och vi flyttar ut sängen. ❤ så jävla bra! ❤
Nu kommer jag kunna förstärka golvet där inne och flytta in en till STOR burk! Och dra vatten genom väggen så slipper jag slangarna! Kommer bli asbra! 😍
Ett stort steg!
I dag kommer sambon och frågar om jag inte kan flytta in burkarna i vårat sovrum och vi flyttar ut sängen. ❤ så jävla bra! ❤
Nu kommer jag kunna förstärka golvet där inne och flytta in en till STOR burk! Och dra vatten genom väggen så slipper jag slangarna! Kommer bli asbra! 😍
damn :)
4.2m x 3.7m är rummet så lite trångt men tror jag kan få in 5st skapliga burkar iaf. 😊 mycket att fundera på nu! 😂 vill ju att det ska bli fint oxå!
Jag har 3 av burkarna hemma nu.. men dom andra är "bokade". Fast skulle igentligen vilja bygga en riktigt stor burk typ efter hela kortsidan.. 3mx1.5m×1m djup. Då skulle det räcka länge... ska fundera lite.. 😂
Jag har 3 av burkarna hemma nu.. men dom andra är "bokade". Fast skulle igentligen vilja bygga en riktigt stor burk typ efter hela kortsidan.. 3mx1.5m×1m djup. Då skulle det räcka länge... ska fundera lite.. 😂
Jag känner mig tämligen säker i att påstå att bygger du en 3 x 1,5 x 1m burk kommer du troligtvis inte ångra dig. Avstår du det däremot om du har möjlighet till det nu är det väldigt troligt att du kommer ångra dig längre fram🤗😎
Skrivet av OscarOberg
Jag känner mig tämligen säker i att påstå att bygger du en 3 x 1,5 x 1m burk kommer du troligtvis inte ångra dig. Avstår du det däremot om du har möjlighet till det nu är det väldigt troligt att du kommer ångra dig längre fram🤗😎
Sant! 😊 ska räkna på det o se om jag har råd o tid.
Om man ska bygga en stor burk blir det ju ganska knöligt att få plats med sump under.. finns det något stort minus med att ha 2st droppfilter bara o ingen annan rening?
Sant! 😊 ska räkna på det o se om jag har råd o tid.
Ja precis, det är ju tyvärr fler saker som krävs förutom utrymmet😅
Om man ska bygga en stor burk blir det ju ganska knöligt att få plats med sump under.. finns det något stort minus med att ha 2st droppfilter bara o ingen annan rening?
Jozi har ju sin sump under karet sitt kar i form av ett 540 liters kar, ska man inte ha en bänk för dvärgar funkar det ju fint.
Beadfilter och droppfilter 😎. Du måste ha mekanisk rening
30/41
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.