Stora ciklider

»

Crenicichla regani

Är de någon här på forumet som har erfarenhet av just denna mindre gäddciklid. Min fru råkade tycka att de var en fin gäddciklid så tänkte överraska henne med att skaffa ett gäng och slänga i 275an jag har hemma för att få ut ett par.
Jag tror jag haft den där ? Eller så var den någon annan väldigt lik, liten och grå art... Men min uppfattning är att de är snällare och lugnare än större arter av Crenicichla. Jag hade min med halvstora tetror, malar och lite andra små dvärgciklider. Känns helt klart som ett bra val av Crenicichla om man vill testa på dem lite försiktigt

Jozi, MichaelNordlund kanske vet mer annars..
Skrivet av HampusH
Jag tror jag haft den där ? Eller så var den någon annan väldigt lik, liten och grå art... Men min uppfattning är att de är snällare och lugnare än större arter av Crenicichla. Jag hade min med halvstora tetror, malar och lite andra små dvärgciklider. Känns helt klart som ett bra val av Crenicichla om man vill testa på dem lite försiktigt

Jozi, MichaelNordlund kanske vet mer annars..
Grå är jag inte beredd att hålla med om dom är;) inte varianten ifrån rio tapajos iaf och de verkar vara just den typlokal som de finns tillgängliga exemplar av just nu:)
Det kan hända att det var Crenicichla compressiceps jag hade, vid närmare eftertanke. Och lite googling.

Och visst ser den där mer färggrann ut, hehe.
Regani är grymt snygga! Kör hårt ???
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.