Information och nyheter

»

Nordiska discuschsmpionatet 2018 - Rovfisk.se kommer vara på plats

3/3
Skrivet av djr83
Allas våran Sjebbe kommer att bli TV-stjärna på riktigt snart, om än på Kanal 5 och inte SVT.
Rovfisk.se skapar alltid störst intresse! ????
(säger jag, trots att jag inte var på plats)
Va fan var det Morgan? ?
Skrivet av faltaren
Va fan var det Morgan? ?
Jupp, fick lära dom både ett och annat om både Floridagars och stingrockor.?
Skrivet av Sjebbe
Jupp, fick lära dom både ett och annat om både Floridagars och stingrockor.?
Haha. Tror inte han ska ha rockor..
Skrivet av Sjebbe
Haha, ja det var oväntat stort intresse från Ola-conny och Morgan. Kanske nya medlemmar??

Det filmades en hel inne på mässan ifrån produktionsbolaget, jag blir kanske bortklippt istället?
Dom tar väl med det som går hem bäst i tv-soffan. Skulle inte förvåna mig om dom klipper bort allt annat och kör sekvensen från vår plats flera gånger istället... ?
Nackdelen med att vara med i programmet Ullared är tyvärr att dom bara vill ha med udda människor och är man inte tillräckligt udda så fixar dom det vid klippningen. Nu var ju iofs Ola-Conny och Morgan med i bild och det räcker väl med deras udda beteende för att det ska bli bra tv kanske ?

Grymt kul dock att det var så stort intresse! ?
Skrivet av Erik
Nackdelen med att vara med i programmet Ullared är tyvärr att dom bara vill ha med udda människor och är man inte tillräckligt udda så fixar dom det vid klippningen. Nu var ju iofs Ola-Conny och Morgan med i bild och det räcker väl med deras udda beteende för att det ska bli bra tv kanske ?

Grymt kul dock att det var så stort intresse! ?
Visst är det så.

I det här fallet ser jag allt intresse för våran hobby i stort, alltså allt från kampfisk till stingrocka, som något väldigt bra?

Sen hur mkt dom klipper bort för att det inte är tillräckligt knasigt bryr jag mig inte om. Om det är 1 mintut totalt utav dom 4-5 timmar som dom var inne och filmade på mässan så är det fortfarande 1 minut för våran hobby på nationell tv ???
Helt grym helg... Vill tacka Stork Zoo, dvs. Patric och Marie (Storken) för ett trevligt samarbete och lån av akvarier! Och RuinedSoul som nyligen konverterat från något av en SA-biotop fantast till rovfisktok, som var med och representerade oss med allt vad det innebär. ?

Det var sjukt kul att träffa på lite folk från forumet, bl.a. ericzon, superaquaman, Bruzell, AnnaElmqvist och många fler (kan inte komma ihåg alla användarnamn, haha)... Och så klart alla andra som inte var medlemmar men som tittade förbi och tjötade lite. Förhoppningsvis ramlade det även in lite nya nyfikna medlemmar! Vore kul att höra från er som hittat hit till sidan pga. vår monter.?

Förutom vår egen monter så var det ju massor av annat kul att titta på, bland annat en satans massa discus! Och många andra akvarieentusiaster att prata med. Hans-Georg Evers och Heiko Bleher var både roligt att lyssna på under föredrag och att få snacka lite med.

Att Åla-conny och Morgan tittade förbi var ju lite kul, även om jag får ångest bara jag tänker på programmet. Jag var måttligt hypad över att de skulle komma förbi oss egentligen, haha. Men jag får väl medge att det var en kul grej. De själva såg väl sådär lagom intresserade ut av fiskar i allmänhet. ?

Summa summarum så var det en fantastiskt rolig helg, och jag hoppas ännu fler dyker upp nästa gång!
Och för de som missat, för att spä på "pirayamyten" ännu mer... https://www.expressen.se/gt/jorgen-blev-biten-av-piraya-i-ullared/ ?
Riktigt trevligt att träffa er en sväng igen. Börjar bli väldigt glest mellan gångerna nu. Kanske pga att jag inte köper så mycket ny fisk längre... :P

Måste bara säga att det är grymt kul att se er riktiga eldsjälar in action! Svara på frågor proffsigt, förklarande och enkelt! Väldigt imponerad av all energi ni lägger på att visa att rovfisk faktiskt är okej och kul!

Härligt att se!

Btw, kul att faktiskt få ha vinnartröjan på sig och någon faktiskt kände igen den!
?
Skrivet av ericzon
Riktigt trevligt att träffa er en sväng igen. Börjar bli väldigt glest mellan gångerna nu. Kanske pga att jag inte köper så mycket ny fisk längre... :P

Måste bara säga att det är grymt kul att se er riktiga eldsjälar in action! Svara på frågor proffsigt, förklarande och enkelt! Väldigt imponerad av all energi ni lägger på att visa att rovfisk faktiskt är okej och kul!

Härligt att se!

Btw, kul att faktiskt få ha vinnartröjan på sig och någon faktiskt kände igen den!
?
Ja, det var ett tag sen. Få upp karet igen så du kan börja fylla på med ny fisk ?

Det är minst lika kul för oss att se alla andra medlemmar dyka upp! Och dessutom i en riktigt snygg tisha?

Åter igen, skitkul med alla nya och gamla medlemmar som visar engagemang, sånt sprider sig.
Skrivet av ericzon

Härligt att se!

?
Hmm missade ja nåt?
3/3
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.