Information och nyheter

»

Nordiska discuschsmpionatet 2018 - Rovfisk.se kommer vara på plats

1/3
Tyvärr lite sent ute, då det varit lite oklart hur och om detta skulle bli av som planerat...

Men det är spikat; Rovfisk.se kommer ha en egen monter med akvarier innehållandes rovfisk, på discuschsmpionatet som i år tar plats i Ullared! Vi kommer ha vår monter i anslutning till Stork Zoo, som är snälla nog att hjälpa oss med både monter och akvarier. Det är i grund och botten ett championat för discus, om man inte kunde klura ut det själv, men det kommer även finnas massa annat roligt att kolla på. Och om inte vore nog så kommer det vara föredrag som jag tror kan vara riktigt kul att gå på. Se nedan. ?

Lite info saxat direkt från diskusforum.se:
"Under vecka 16, den 20:e till 22:a april 2018 håller Nordiska Diskussällskapet ett championat i Ullared, med diskusfiskar. Cirka 100 akvarier kommer att sättas upp för tävlingsfiskarna. Mässhallen där utställningen sker är på ca 1000 kvadratmeter."
Länk till sidan med mer info: http://www.diskusforum.se/portal/championat-2018/

"PROGRAM TIDER
Fredag 20/4
10.00 Mässan öppnar
16.00 Föredrag av Yann Hoiret på hotellet
18.00 Mässan stänger

Lördag 21/4
10.00 Mässan öppnar
11.00 Föredrag av Heiko Bleher på hotellet
13.30 Föredrag av Hans Evers på hotellet
16.00 Föredrag av Dirk Schlingmann på hotellet
18.00 Mässan stänger
19.00 Championatmiddag på hotellet

Söndag 22/4
09.00 Årsmöte för Ndss
10.00 Mässan öppnar
11.00 Föredrag av Hans Evers på hotellet
13.00 Föredrag av Heiko Bleher på hotellet
15.00 Prisutdelning Championatet på mässan
16.00 Mässan stänger"
Länk:
http://www.diskusforum.se/portal/program-tider/

Kom förbi, kolla fisk och tjöta lite vetja... ??
Är det någon här som kommer dyka upp? Det går ju fint att bara svänga förbi en liten stund, med ynka 20kr som inträde för hela dagen... Vore ju kul om vi kunde sluta upp några st härifrån. ??

Laddar upp en bättre/större bild också, för att väcka lite mer uppmärksamhet om någon missat detta... ?
Till och med Gekås själva uppmanar folk att komma hit! ?

https://www.facebook.com/GekasUllared/posts/1883715178306015
Vi ses förmodligen då med:)
Men dyker nog upp på lördag en sväng å löser av Tommy i ncs båset ett slag :)
Skrivet av AnnaElmqvist
Vi ses förmodligen då med:)
Men dyker nog upp på lördag en sväng å löser av Tommy i ncs båset ett slag :)
Härligt! ?
Jag kommer förbi en sväng på lördag eller söndag. Osäkert just nu vilken dag som passar bäst :P
Grymt! ??
Skrivet av HampusH
Härligt! ?
Blir söndag för min del istället
På G... ??
Skrivet av HampusH
På G... ??
??
Skrivet av HampusH
På G... ??
Härligt. Jag vågar inte åka. Vill bara handla
Dåligt faltaren... ?

Massor av fisk, foder och tillbehör här som man kan köpa och/eller vinna! Det finns t.o.m ett flera meter långt bord med bara godisremmar och lakrits av olika slag, bara en sådan sak gör ju det hela värt.
Skrivet av HampusH
Dåligt faltaren... ?

Massor av fisk, foder och tillbehör här som man kan köpa och/eller vinna! Det finns t.o.m ett flera meter långt bord med bara godisremmar och lakrits av olika slag, bara en sådan sak gör ju det hela värt.
Låter ju sjukt gott ?
Vi är här! Var är ni!? ??

Hittills har vi åtminstone haft en rovfiskmedlem på besök! Köpte en satans massa pellets av Stork... Nog otippat. ??
Skrivet av HampusH

Hittills har vi åtminstone haft en rovfiskmedlem på besök! Köpte en satans massa pellets av Stork... Nog otippat. ??
Niiice ?
Skrivet av HampusH

Vem är denne hemlighetsfulle medlemmen? ?
Vi äter gott...vi dricker gott.
image
Skrivet av djr83
Vem är denne hemlighetsfulle medlemmen? ?
Ville svara tidigare men jag var osäker på namnet... @bryzell i guess??

Avslutar kvällen med lite mer bilder... ?
Skrivet av HampusH
Ville svara tidigare men jag var osäker på namnet... @bryzell i guess??

Avslutar kvällen med lite mer bilder... ?
Aldrig varit en fantast av discus. Men satan så vacker den på bild 7 är.
1/3
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.

Ta del av Sveriges största forum för rovfisk och andra vattenlevande djur. Gå med eller logga in om du redan har ett konto. Du kan även logga in med ditt Facebook-konto.